کد خبر: ۵۲۹۸۵۴
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۰۱ مهر ۱۴۰۲
در فصول سال، فصل پاییز چون سرد و خشک است، زمینه‌ غلبه‌ سودا‌ را دارد. فصلی است که غلبه‌ سودا تشدید می‌شود.

پایگاه خبری 598، در فصول سال، فصل پاییز چون سرد و خشک است، زمینه‌ غلبه‌ سودا‌ را دارد. فصلی است که غلبه‌ سودا تشدید می‌شود.

یکی از نشانه های سودا،‌ افسردگی است. به همین جهت فصل پاییز، فصل افسردگی و غم و غصه است و هوای پاییز به گونه ای است که انسان افسرده و غصه دار می‌شود.

 فصل پاییز، فصلی است که در جوی ها، جز لجن جمع نمی‌شود؛ ماده‌ سیاه چسبناکی که در جوی ها به وجود می‌آید؛ در صورت عدم رعایت تدابیر این فصل، شبیه به آن در رگ های خونی به وجود می‌آید که همان ماده‌ سودا و غلبه‌ سودا‌ است.

سودا به شکل رسوبات خونی به وجود می‌آید.

راه‌کارهای طب سنتی برای طی کردن پاییز

پوشاندن بدن در پاییز

اولین راه‌کار طب سنتی پوشاندن بدن از سرمای پاییز است. در پوشش پاییزی باید حفظ تعادل دمای بدن مورد توجه باشد؛ چراکه پوشش زیاد از حد و یک‌نواختی که موجب تعرق شود، می‌تواند اثر معکوس داشته باشد. علاوه بر پوشش، توجه به رژیم غذایی در طب سنتی بسیار اهمیت دارد.

در راه‌کارهای ارائه شده توسط اساتید طب سنتی برای حفظ تعادل مزاج در پاییز و  پیشگیری از غلبه سودا بر بدن نکات بسیاری در رژیم غذایی جای داده شده است که از جمله آن‌ها می‌توان موارد زیر را بیان کرد.
1.مصرف غذاهایی با طبع گرم و تر مثل غذاهای سوپی و آبدار، آبگوشت، گوشت گوسفندی و بلدرچین، حبوبات، تخم مرغ، شیره انگور و خرما، عسل طبیعی، میوه‌های رسیده، شیرین و…

2.پرهیز از غذاهایی با طبع سرد و خشک مثل ترشیجات، لبنیات، غذاهای سرخ شده و آماده، عدس، میوه های ترش، بادمجان، گوجه فرنگی، خیار ، قارچ و…
3.جویدن گه‌گاه کندر به دلیل بالا بردن گرمی مغز و پیشگیری از زکام
4.مصرف چای طبیعی و گیاهی گرم مثل چای مبارک عطارخونه، اسطوخدوس، بابونه و آویشن
5.مصرف ارده و شیره در وعده صبحانه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها